Vilka systemkrav gäller? Funkar tjänsten på alla telefoner?

Vi erbjuder en iOS-app och en Android-app. Det går inte att garantera att tjänsten fungerar i alla delar tillsammans med alla olika telefonmodeller, operativsystem och versioner av operativsystem. Vår utvecklingsambition:

iOS

För att du ska kunna använda vår tjänst på iPhone krävs iOS 11 och senare.

Android

För att du ska kunna använda vår tjänst med en Android-telefon krävs Android 5.1 eller senare. Vi försöker stödja så många Android-modeller som möjligt. Har du en väldigt liten skärm kan användarupplevelsen och viss funktionalitet påverkas.

Om du upplever problem så hör av dig till supporten för hjälp och besked support@blodtrycksdoktorn.se.

Liknande artiklar

Den trådlösa kopplingen mellan mätaren och telefonen fungerar inte. Vad gör jag?

Börja med att prova mäta på ett annat ställe i hemmet, t.ex. i ett annat rum. Blodtrycksmätarens koppling till telefonen […]

Läs mer Pil åt höger

Jag har försökt skicka en felrapport till er då kopplingen mellan mätaren och telefonen inte fungerar. Dock är “skicka-knappen” i det förinställda mejlet ej klickbar, jag kan därför inte skicka felrapporten. Vad felar?

Är din mejladress kopplad till din iPhones mejlklient? Om inte så behöver du göra detta för att kunna skicka ett […]

Läs mer Pil åt höger

Jag försöker skapa en profil i appen men ”skapa profil”-knappen är inte klickbar trots att jag fyllt i allt jag ska. Vad felar?

På iPhones kan man göra en punkt genom att trycka två gånger på mellanslag. Vi har sett att om man […]

Läs mer Pil åt höger

Jag har skaffat ny mobiltelefon men får inte appen Blodtrycksdoktorn att fungera. Jag väljer ”har redan ett konto”, Bank ID kommer upp, jag slår min kod, men sen blir det ”error”. (BankID funkar bra med andra appar). Vad felar?

Om felmeddelandet är följande ”Ett fel uppstod [internalGenericError, c4d2c313] så behöver man installera om appen. Det här felet kan inträffa […]

Läs mer Pil åt höger

Appen ber mig logga in med personnummer och BankID. Den vill att jag ska starta BankID i min andra enhet, men jag har både appen och BankID i mobilen. Hur gör jag?

Prova att starta om telefonen. Hjälper inte detta kontakta support@blodtrycksdoktorn.se

Läs mer Pil åt höger

Kan jag mäta även när jag inte har någon uppkoppling/nät?

Det går bra att mäta utan uppkoppling. Dina värden sparas och kommer in i appen så snart du har uppkoppling […]

Läs mer Pil åt höger