Vilka systemkrav gäller? Funkar tjänsten på alla telefoner?

Vi erbjuder en iOS-app och en Android-app. Det går inte att garantera att tjänsten fungerar i alla delar tillsammans med alla olika telefonmodeller, operativsystem och versioner av operativsystem. Vår utvecklingsambition:

iOS

För att du ska kunna använda vår tjänst på iPhone krävs iOS 11 och senare.

Android

För att du ska kunna använda vår tjänst med en Android-telefon krävs Android 5.1 eller senare. Vi försöker stödja så många Android-modeller som möjligt. Har du en väldigt liten skärm kan användarupplevelsen och viss funktionalitet påverkas.

Om du upplever problem så hör av dig till supporten för hjälp och besked support@blodtrycksdoktorn.se.

Läs mer från

Den trådlösa kopplingen mellan mätaren och telefonen fungerar inte. Vad gör jag?

Börja med att prova mäta på ett annat ställe i hemmet, t.ex. i ett annat rum. Blodtrycksmätarens koppling till telefonen  kan påverkas om man befinner sig nära t.ex. en router, mikrovågsugn, trådlös högtalare eller liknande. Ibland blir det bättre om man byter platsen man mäter på. Annan anledning till att mätaren inte kopplar upp kan […]

Läs mer Pil åt höger

Jag har försökt skicka en felrapport till er då kopplingen mellan mätaren och telefonen inte fungerar. Dock är “skicka-knappen” i det förinställda mejlet ej klickbar, jag kan därför inte skicka felrapporten. Vad felar?

Är din mejladress kopplad till din iPhones mejlklient? Om inte så behöver du göra detta för att kunna skicka ett förinställt mejl från appen. Om din mejladress är kopplad till din iPhones mejlklient och du ändå inte kan skicka en felrapport till oss, kontakta support@blodtrycksdoktorn.se

Läs mer Pil åt höger