Jag har skaffat ny mobiltelefon men får inte appen Blodtrycksdoktorn att fungera. Jag väljer ”har redan ett konto”, Bank ID kommer upp, jag slår min kod, men sen blir det ”error”. (BankID funkar bra med andra appar). Vad felar?

Om felmeddelandet är följande ”Ett fel uppstod [internalGenericError, c4d2c313] så behöver man installera om appen. Det här felet kan inträffa vid en första inloggning.

Läs mer från

Vilka systemkrav gäller? Funkar tjänsten på alla telefoner?

Vi erbjuder en iOS-app och en Android-app. Det går inte att garantera att tjänsten fungerar i alla delar tillsammans med alla olika telefonmodeller, operativsystem och versioner av operativsystem. Vår utvecklingsambition: iOS För att du ska kunna använda vår tjänst på iPhone krävs iOS 11 och senare. Android För att du ska kunna använda vår tjänst med […]

Läs mer Pil åt höger

Den trådlösa kopplingen mellan mätaren och telefonen fungerar inte. Vad gör jag?

Börja med att prova mäta på ett annat ställe i hemmet, t.ex. i ett annat rum. Blodtrycksmätarens koppling till telefonen  kan påverkas om man befinner sig nära t.ex. en router, mikrovågsugn, trådlös högtalare eller liknande. Ibland blir det bättre om man byter platsen man mäter på. Annan anledning till att mätaren inte kopplar upp kan […]

Läs mer Pil åt höger