Jag har en Android-telefon och kan inte registrera en blodtrycksmätning i appen. Vad går fel?

För att registrera en blodtrycksmätning i appen behöver du både ha Bluetooth och Platstjänster aktiverat om du använder appen på en Android-telefon.

Problemet med att din blodtrycksmätare inte kopplar till appen kan även bero på att appen inte har tillgång till platstjänster. Det kan du ändra på följande vis:

1. Öppna appen Inställningar på telefonen.
2. Tryck på Plats > Appbehörighet.
• Om du inte ser alternativet Plats trycker du på Säkerhet och plats > Plats.
• Om du har en jobbprofil trycker du på Avancerat > Plats.
3. Under Tillåts alltid och Tillåt bara vid användning ser du vilka appar som kan använda telefonens plats.
4. Om du vill ändra appens behörighet trycker du på den och väljer platsåtkomst för appen. Välj Blodtrycksdoktorn och tillåt att appen får tillgång till plats.

Gå sedan in i appen, tryck på ”Starta mätning”, följt av ”Starta avslappning” eller “Jag är redan avslappnad”.
Starta din mätare på startknappen. Nu bör ett bultande hjärta dyka upp på skärmen i din telefon.

Liknande artiklar

Vilka systemkrav gäller? Funkar tjänsten på alla telefoner?

Vi erbjuder en iOS-app och en Android-app. Det går inte att garantera att tjänsten fungerar i alla delar tillsammans med […]

Läs mer Pil åt höger

Den trådlösa kopplingen mellan mätaren och telefonen fungerar inte. Vad gör jag?

Börja med att prova mäta på ett annat ställe i hemmet, t.ex. i ett annat rum. Blodtrycksmätarens koppling till telefonen […]

Läs mer Pil åt höger

Jag har försökt skicka en felrapport till er då kopplingen mellan mätaren och telefonen inte fungerar. Dock är “skicka-knappen” i det förinställda mejlet ej klickbar, jag kan därför inte skicka felrapporten. Vad felar?

Är din mejladress kopplad till din iPhones mejlklient? Om inte så behöver du göra detta för att kunna skicka ett […]

Läs mer Pil åt höger

Jag försöker skapa en profil i appen men ”skapa profil”-knappen är inte klickbar trots att jag fyllt i allt jag ska. Vad felar?

På iPhones kan man göra en punkt genom att trycka två gånger på mellanslag. Vi har sett att om man […]

Läs mer Pil åt höger

Jag har skaffat ny mobiltelefon men får inte appen Blodtrycksdoktorn att fungera. Jag väljer ”har redan ett konto”, Bank ID kommer upp, jag slår min kod, men sen blir det ”error”. (BankID funkar bra med andra appar). Vad felar?

Om felmeddelandet är följande ”Ett fel uppstod [internalGenericError, c4d2c313] så behöver man installera om appen. Det här felet kan inträffa […]

Läs mer Pil åt höger

Appen ber mig logga in med personnummer och BankID. Den vill att jag ska starta BankID i min andra enhet, men jag har både appen och BankID i mobilen. Hur gör jag?

Prova att starta om telefonen. Hjälper inte detta kontakta support@blodtrycksdoktorn.se

Läs mer Pil åt höger