Jag har en Android-telefon och kan inte registrera en blodtrycksmätning i appen. Vad går fel?

För att registrera en blodtrycksmätning i appen behöver du både ha Bluetooth och Platstjänster aktiverat om du använder appen på en Android-telefon.

Problemet med att din blodtrycksmätare inte kopplar till appen kan även bero på att appen inte har tillgång till platstjänster. Det kan du ändra på följande vis:

1. Öppna appen Inställningar på telefonen.
2. Tryck på Plats > Appbehörighet.
• Om du inte ser alternativet Plats trycker du på Säkerhet och plats > Plats.
• Om du har en jobbprofil trycker du på Avancerat > Plats.
3. Under Tillåts alltid och Tillåt bara vid användning ser du vilka appar som kan använda telefonens plats.
4. Om du vill ändra appens behörighet trycker du på den och väljer platsåtkomst för appen. Välj Blodtrycksdoktorn och tillåt att appen får tillgång till plats.

Gå sedan in i appen, tryck på ”Mät blodtryck”, ”Alternativ mätning” och ”Redan avslappnad”. Starta din mätare på startknappen. Nu bör ett bultande hjärta dyka upp på skärmen i din telefon.

Läs mer från

Vilka systemkrav gäller? Funkar tjänsten på alla telefoner?

Vi erbjuder en iOS-app och en Android-app. Det går inte att garantera att tjänsten fungerar i alla delar tillsammans med alla olika telefonmodeller, operativsystem och versioner av operativsystem. Vår utvecklingsambition: iOS För att du ska kunna använda vår tjänst på iPhone krävs iOS 11 och senare. Android För att du ska kunna använda vår tjänst med […]

Läs mer Pil åt höger

Den trådlösa kopplingen mellan mätaren och telefonen fungerar inte. Vad gör jag?

Börja med att prova mäta på ett annat ställe i hemmet, t.ex. i ett annat rum. Blodtrycksmätarens koppling till telefonen  kan påverkas om man befinner sig nära t.ex. en router, mikrovågsugn, trådlös högtalare eller liknande. Ibland blir det bättre om man byter platsen man mäter på. Annan anledning till att mätaren inte kopplar upp kan […]

Läs mer Pil åt höger