Hur fungerar högkostnadsskyddet?

Högkostnadsskyddet gäller i hela landet, men hanteras på olika sätt i olika regioner. Om din region är ansluten till e-frikort så registrerar vi patientavgiften åt dig. Om regionen inte är ansluten så behöver du själv efterregistrera besöket.

Följande regioner är anslutna till e-frikort:

Region Dalarna
Region Gotland
Region Halland
Region Jämtland Härjedalen
Region Jönköping
Region Kronoberg
Region Norrbottens
Region Stockholm
Region Sörmland
Region Uppsala
Region Västernorrland
Region Västmanland
Region Östergötland
Västra Götalandsregionen 

Efterregistrering av patientavgift 

Om din region inte är ansluten till e-frikort så kan du själv efterregistrera besöket. Ta med ett utskrivet kvitto från oss nästa gång du besöker din lokala fysiska vårdgivare så hjälper de dig att registrera avgiften. 

Läs mer

Hur gör jag när jag vill ha kontakt med min sjuksköterska eller läkare via appen?

Vi har en chattfunktion i appen för att du snabbt och enkelt ska kunna kontakta din sjuksköterska, som i sin tur kan boka in en extra läkarkontroll åt dig vid behov. Gå in i appen och klicka på “Meddelanden”. Där kan du när som helst skriva meddelanden till din sjuksköterska. Så snart du har fått […]

Läs mer Pil åt höger

Hur långa svarstider har ni i appen?

Vår målsättning är att sjuksköterskor och läkare ska svara i chatten inom ett dygn på vardagar. Ibland kan det ta längre tid. Om du upplever långa svarstider eller har svårigheter att nå oss kontakta vår patientsupport på support@blodtrycksdoktorn.se. Om du är akut sjuk, vänta inte på svar i chatten utan ring omedelbart 1177 – vårdguiden för […]

Läs mer Pil åt höger