Hur betalar jag för Blodtrycksdoktorn?

Digitala läkarbesök som inte inkluderar receptförnyelse eller nyförskrivning av medicin omfattas av en patientavgift på 100 kr. Vid kontakt med sjuksköterska utgår ingen avgift.

Oavsett om din läkarkontroll omfattas av patientavgift eller ej så får du inför varje läkarkontroll välja om du vill betala med faktura eller frikort.

Om din läkarkontroll omfattas av patientavgift skickas en faktura till din e-post. Fakturan går att betala med Swish, direkt banköverföring och autogiro. Du har 30 dagar på dig att betala fakturan från faktureringsdatum. Betalningarna sköts säkert och smidigt via betallösningen Billogram. Om du har frikort betalar du inget för läkarkontrollerna.

Läs mer från

Hur gör jag när jag vill ha kontakt med min sjuksköterska eller läkare via appen?

Vi har en chattfunktion i appen för att du snabbt och enkelt ska kunna kontakta din sjuksköterska, som i sin tur kan boka in en extra läkarkontroll åt dig vid behov. Gå in i appen och klicka på “Meddelanden”. Där kan du när som helst skriva meddelanden till din sjuksköterska. Så snart du har fått […]

Läs mer Pil åt höger

Hur långa svarstider har ni i appen?

Vår målsättning är att sjuksköterskor och läkare ska svara i chatten inom ett dygn på vardagar. Ibland kan det ta längre tid. Om du upplever långa svarstider eller har svårigheter att nå oss kontakta vår patientsupport på support@blodtrycksdoktorn.se. Om du är akut sjuk, vänta inte på svar i chatten utan ring omedelbart 1177 – vårdguiden för […]

Läs mer Pil åt höger