Varför valde du Blodtrycksdoktorn som arbetsplats?
“Jag har en bakgrund inom servicebranschen och brinner för att ge bra service. Jag har alltid vetat att jag vill jobba med just det. Efter 10 år inom hotellbranschen flyttade jag och min familj från Stockholm till Kalmar. När jag läste annonsen för tjänsten som Teamleader för Blodtrycksdoktorns Patientsupport kändes den som klippt och skuren för mig, då jobbet skulle förena mitt intresse för hälsa med min önskan om att arbeta med service.”
Vad gör du när du inte arbetar?
“Då umgås jag med min familj som består av min man och mina två barn på åtta och tio år. Jag tränar styrka och kondition och tycker om att vara utomhus, jag gillar att kombinera rörelse med natur. En skogspromenad, lite frisk luft, gärna med familj och vänner. Jag tycker även om att upptäcka nya platser och hoppas på chansen att få resa mer nu efter pandemin.”
Vad är det bästa med att arbeta hos Blodtrycksdoktorn?
“Här är det högt i tak och man ges goda möjligheter att vara med och påverka och utveckla tjänsten och produkten. Jag uppskattar att man får samarbeta med andra avdelningar – man får en känsla av att vi gör det här tillsammans.
Att vara Teamleader för Patientsupporten är väldigt kul. En riktigt bra arbetsdag består av att man får hjälpa patienter, hitta lösningar och att få bidra till folkhälsan. Det bästa av allt är arbetsglädjen och gemenskapen vi har i teamet!”