Hur långa svarstider har ni i appen?

Vår målsättning är att sjuksköterskor och läkare ska svara i chatten inom ett dygn på vardagar. Ibland kan det ta längre tid.

Om du upplever långa svarstider eller har svårigheter att nå oss kan du kontakta vår patientsupport i Supportchatten i appen. Patientsupporten svarar inom 24 timmar på helgfria vardagar. Patientsupporten svarar på frågor om:

  • Appen & dess tekniska funktioner
  • Din blodtrycksmätare
  • Betalning & fakturor

Notera att patientsupporten ej kan besvara medicinska frågor.

Om du är akut sjuk, vänta inte på svar i chatten utan ring omedelbart 1177 – vårdguiden för sjukvårdsrådgivning dygnet runt.
Vid tekniska problem kan du även kontakta patientsupporten via mail på support@blodtrycksdoktorn.se

Liknande artiklar

Hur gör jag när jag vill ha kontakt med min sjuksköterska eller läkare via appen?

Vi har en chattfunktion i appen för att du snabbt och enkelt ska kunna kontakta din sjuksköterska, som i sin […]

Läs mer Pil åt höger

Hur kan jag komma igång med Blodtrycksdoktorn?

Så kommer du igång: 1. Ladda ner appen Blodtrycksdoktorn i App Store eller Google Play.2. Svara på några få frågor […]

Läs mer Pil åt höger

Varför mäta två gånger vid varje tillfälle?

Vid varje mättillfälle mäter du två gånger med en minuts mellanrum. Mätaren räknar ut medelvärdet på dina två mätningar och […]

Läs mer Pil åt höger

Så här mäter du blodtrycket

Du bör undvika att träna, röka och dricka kaffe eller andra koffeinhaltiga drycker minst 30 minuter innan du mäter ditt […]

Läs mer Pil åt höger

Vad gör jag om jag inte längre vill vara patient hos er?

Om du önskar säga upp vårdrelationen kan du när som helst göra det genom att meddela din vårdgivare i chatten […]

Läs mer Pil åt höger

Vad ska jag göra om jag inte bor nära något av de labb som ni har avtal med?

Om du inte bor nära något av de labb vi i första hand föreslår finns ett annat alternativ, som dock […]

Läs mer Pil åt höger