Vad ska jag göra om jag inte bor nära något av de labb som ni har avtal med?

Om du inte bor nära något av de labb vi i första hand föreslår finns ett annat alternativ, som dock medför lite längre tid till provsvar. Det sker genom att vi på Blodtrycksdoktorn laddar upp en fysisk pappersremiss i chatten i din app, som du skriver ut och tar med dig till någon av följande mottagningar: https://blodtrycksdoktorn.se/provtagning/%C3%B6vriga-alternativ/

Så här gör du för att ändra region i appen:

  • Logga in i Blodtrycksdoktorns app
  • Tryck på Start och Min Profil (högst upp till vänster) 
  • Ändra Provtagningsregion till Provtagning med pappersremiss (hela Sverige). 
  • Meddela din vårdgivare i chatten att du ändrat till denna region och att du önskar en ny remiss. 

Den kommer sedan laddas upp till dig direkt i chatten. Den ska då skrivas ut och tas med på provtagning. Mer information och beskrivning finns att läsa på remissen. 

Läs mer

Hur gör jag när jag vill ha kontakt med min sjuksköterska eller läkare via appen?

Vi har en chattfunktion i appen för att du snabbt och enkelt ska kunna kontakta din sjuksköterska, som i sin tur kan boka in en extra läkarkontroll åt dig vid behov. Gå in i appen och klicka på “Meddelanden”. Där kan du när som helst skriva meddelanden till din sjuksköterska. Så snart du har fått […]

Läs mer Pil åt höger

Hur långa svarstider har ni i appen?

Vår målsättning är att sjuksköterskor och läkare ska svara i chatten inom ett dygn på vardagar. Ibland kan det ta längre tid. Om du upplever långa svarstider eller har svårigheter att nå oss kontakta vår patientsupport på support@blodtrycksdoktorn.se. Om du är akut sjuk, vänta inte på svar i chatten utan ring omedelbart 1177 – vårdguiden för […]

Läs mer Pil åt höger