Tips vid problem med mätaren

  1. Säkerställ att blodtrycksmätaren är laddad.
  2. Säkerställ att bluetooth är påslaget på telefonen.
  3. ”Glöm” din mätare i appen, du glömmer mätaren i appen genom följande:
    Öppna Blodtrycksdoktorn och gå in på “Min profil” som du hittar överst på appens hemskärm. 
    Gå in på “Blodtrycksmätare” och ta bort den parkopplade mätaren. 
  4. Gör en reset på mätaren: Dra den lilla vita knappen som är placerad bredvid ladduttaget på mätaren åt motsatt håll för att sedan dra tillbaka knappen till utgångsläget.
  1. Mätaren parkopplas automatiskt på nytt när du genomför en ny mätning. Gå till hemskärmen och tryck på “plus-knappen” nere till höger för att Starta mätningen.
  2. Fungerar det fortfarande inte? Det kan vara dags att byta ut din mätare. Kontakta patientsupporten.

Liknande artiklar

Hur ska jag förstå olika koder i displayen på blodtrycksmätaren?

Så här tolkar du koderna: Problem: Displayen visar ”Er P”. Orsak: Manschetten blåses inte upp, sannolikt för att mätaren sitter […]

Läs mer Pil åt höger

Mätaren visar LO trots att den varit på laddning hela natten? Varför?

LO betyder inte lågt batteri utan att pulsen är låg. Om du inte brukar ha låg puls och känner dig […]

Läs mer Pil åt höger

Mätaren visar HI. Varför?

HI betyder att pulsen är hög. Om du inte brukar ha hög puls kan detta bero på att du inte […]

Läs mer Pil åt höger

Min mätare startar men slutar mäta efter några sekunder och jag får ett felmeddelande. Det blir samma meddelande varje gång jag försöker. Vad kan vara fel?

Ladda mätaren och prova sedan igen. Fungerar inte detta kontakta support@blodtrycksdoktorn.se

Läs mer Pil åt höger

Hur ofta och hur länge behöver jag ladda min blodtrycksmätare?

Ta för vana att ladda din blodtrycksmätare under ett par timmar ca en gång i veckan. Är mätaren helt urladdad […]

Läs mer Pil åt höger