Den trådlösa kopplingen mellan mätaren och telefonen fungerar inte. Vad gör jag?

Börja med att prova mäta på ett annat ställe i hemmet, t.ex. i ett annat rum. Blodtrycksmätarens koppling till telefonen  kan påverkas om man befinner sig nära t.ex. en router, mikrovågsugn, trådlös högtalare eller liknande. Ibland blir det bättre om man byter platsen man mäter på.

Annan anledning till att mätaren inte kopplar upp kan vara om du t ex fått en ny blodtrycksmätare hemskickad. Då behöver du göra så att telefonen ”glömmer” den tidigare mätaren. Detta gör du genom att:

1. Gå in på ”Min profil”
2. Scrolla ned till ”Blodtrycksmätare”
3. Klicka på ”Knuten enhet”.
4. Tryck därefter på ”Glöm denna enhet”. Därefter knyts den nya mätaren automatiskt till telefonen.

När ovan problem inträffar vill vi gärna att du skickar en felrapport till oss på Blodtrycksdoktorn. Det gör du så här

1. Gå in i appen
2. Klicka på “Min profil”
3. Klicka på “Hjälp med mätaren”
4. Fyll i mejlet.

Läs mer från

Vilka systemkrav gäller? Funkar tjänsten på alla telefoner?

Vi erbjuder en iOS-app och en Android-app. Det går inte att garantera att tjänsten fungerar i alla delar tillsammans med alla olika telefonmodeller, operativsystem och versioner av operativsystem. Vår utvecklingsambition: iOS För att du ska kunna använda vår tjänst på iPhone krävs iOS 11 och senare. Android För att du ska kunna använda vår tjänst med […]

Läs mer Pil åt höger

Jag har försökt skicka en felrapport till er då kopplingen mellan mätaren och telefonen inte fungerar. Dock är “skicka-knappen” i det förinställda mejlet ej klickbar, jag kan därför inte skicka felrapporten. Vad felar?

Är din mejladress kopplad till din iPhones mejlklient? Om inte så behöver du göra detta för att kunna skicka ett förinställt mejl från appen. Om din mejladress är kopplad till din iPhones mejlklient och du ändå inte kan skicka en felrapport till oss, kontakta support@blodtrycksdoktorn.se

Läs mer Pil åt höger